lördag 6 februari 2010

Utrensning 5

Jag insåg att jag ligger efter i redovisandet av mina utrensningar (som med allting annat) och som vanligt är det tiden som tryter för nu är sonen tillbaka hemma igen och efter två veckor borta från mamma så vill han förstås inget hellre än att göra allt med sin mamma.

När jag var 15 år gammal åkte jag på språkresa till England och kom hem med två små prydnadsdrakar. Det la grunden till ett flera år långt samlande av drakar i alla dess former - ett samlande som indirekt fortsatte även långt efter det att jag själv slutat samla eftersom alla bestämt sig för att "en drake går alltid hem". Dessa drakar har spenderat stor tid på sistone nerpackade i en kartong - i mitt hem finns inte och kommer inte finnas plats för något som passar bäst i ett upplyst prydnadsskåp. De drakar som det finns angenäma minnen kopplade till eller användningsområde för är ett litet fåtal vilket gjorde att det utan problem gick att rensa bort tio stycken och ställa ner i en låda. Nu återstår bara att avgöra vad jag ska göra med de - de är ihopsamlade från halva världen så det tar emot att dumpa de till närmaste välgörenhetsföretag och pengavärdet är för litet för att de ska stifta bekantskap med nya ägare via tradera eller liknande. Någon som har en lösning på lager?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar