torsdag 11 februari 2010

Nya miljöloggor

Det är inte bara EU som byter ut sina loggor utan det gör också KRAV. Deras nya logga är färdig och de som är certifierade får börja använda loggan redan nu. Senast 1 januari 2012 ska märkningen vara utbytt på alla produkter.

Jag tipsade ju om omröstningen inför EUs byte av miljölogga (den för EUs märkning för ekologiskt jordbruk/EU-axet). Nu är det klart och det har utsetts en vinnare. Det kommer dock dröja innan vi ser den i butikerna eftersom deras logga kommer börja gälla först från juli i år.


1 kommentar:

  1. Marknadsföraren och "den moderna människan" i mig tyckte detta var toppen när jag först läste om de nya "fräscha" loggorna. Däremot fick jag en lite annan syn på saken när jag läst ett inlägg av VD:n på Saltå Kvarn, Johan Ununger, om vad detta kommer att kosta företaget gällande nödvändiga förändringar på alla förpackningar (pengar som annars kunde gått till produktutveckling av nya ekologiska alternativ till fler livsmedel). Ibland är det inte lätt att vara både framåtsträvare och miljömupp!;-)

    SvaraRadera