söndag 7 februari 2010

Sjätte utrensningen

Dags att redovisa veckans utrensning. Denna gång är det ett av köksskåpen som fått sig en genomkörare. Blomkrukor har jag i mängder som aldrig används så ett par kände jag iaf att jag kunde göra mig av med och eftersom jag är doftkänslig har behovet av en hyasintvas aldrig ens funnits. Långt in i skåpet hittade jag också en kamera som blivit liggande nu när alla bilder tas digitalt och en trasig mobiltelefon som jag lagt undan och glömt bort. Trots den stora andelen te som dricks i hushållet får en teburk följa med i utrensningen och så hittade jag en hög med varuprover från diverse tidningar som får åka med.

En genomrensning av mina fotoalbum och lösa foton ledde till att jag fick ett par album över. Fickorna är förstås för små för att passa de foton jag har liggande så det blir till att hitta andra lösningar. Dags att kika närmare på miljövänlig fotoförvaring (plastfickor kan ju knappast vara det lämpligaste men det kanske är bättre än att limma de på papper - någon som vet?)

1 kommentar:

  1. Hallå hallå :)
    smyger mig in och hör ifall du mår bra:)
    tänkte även berätta att jag har två tävlinger på min blogg om två underbara smycken. och om ingen tävling intresserar dig så ber jag om ursäkt för denna kommentar :).

    http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html

    Ha en underbar dag <3

    SvaraRadera