onsdag 3 februari 2010

Mjukstart

Veckan började bra och jag kände mig peppad. Frisk igen och med massor av planer för veckans inlägg. Mitt planerade sockerstopp under februari skulle iofs bli en hård nöt att knäcka men eftersom jag skulle få möjlighet att träffa Mamma Mimmi som inspirerat till det hela i samband med en teprovning på onsdag som jag vunnit biljetter till så var jag laddad och tänkte att nu kan inget stoppa mig...
Inget kom förstås på besök och den här gången i form av viruset Calici (mer känt som vinterkräksjukan). Från ingenstans hoppade det på mig sent igårkväll och nu känner jag mig nästan mänsklig igen.

Sockerstoppet har förstås gått helt problemfritt än så länge eftersom jag inte känner någon som helst längtan efter mat. Däremot längtar jag förstås efter att kunna gå tillbaka till min överkonsumtion av te (de säger att fyra-fem kannor om dagen är för mycket i normala fall och uttorkad som jag känner mig just nu är det definitivt inte att rekommendera). Något seminarium blir det förstås inte heller utan det blir till att ta det lugnt ett par dagar och hoppas på att man är frisk nog när sonen kommer hem fredag så han slipper drabbas. Han har precis tagit sig igenom halsfluss han också så jag misstänker att hans immunförsvar är lika kört i botten som mitt eget just nu.

Någon som har tips på några immunförsvarsstärkande huskurer?

1 kommentar:

  1. Hoppas du känner dig bättre idag! Tur i oturen gjorde du min te-älskande väninna överlycklig och vi tar en kopp te och tänker på dig ikväll. Hoppas verkligen vi kan få tillfälle att träffas framöver istället, kanske för en (sockerfri!) fika. God bättring! Kram från Mimmi

    SvaraRadera