måndag 25 januari 2010

Utlottning 4 - En grön bok

Vinnare av förra veckans utlottning, ett exemplar av boken "Klimatsmart" är Anna. Jag lärde mig själv mycket av boken och hoppas att den kan inspirera till fler miljövänliga val. Grattis!

Projektet "Skicka vidare" fortsätter med en ny utlottning och eftersom jag inte känner för en tung utlottning dem här veckan(har böcker om miljöhistoria och klimat-förändringar i högen) så tänker jag lotta ut - En grön bok!

"Här får du veta det du inte visste om grönt. Till exempel; Vad har grönt betytt för vetenskapen, religionen och politiken? Hur påverkar grönt vårt välbefinnande? Var kommer gröna gubbar och grön av avund ifrån? Och hur ser grönt ut, egentligen? Många gröna frågor och många gröna svar. En grön bok är en skön bok om färgernas färg."

För att delta i utlottningen ska du via en kommentar på det här inlägget eller ett mail till mig tala om vad du gör för att bli lite mer grön.

Eftersom jag vill premiera de som följer det jag skriver kommer de som deltar och som tidigare (innan det här inlägget skrevs) kommenterat ett icke-utlottningsinlägg att få två lotter i dragningen.

Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Vill så klart vara med i utlottningen! Just nu drömmer jag gröna drömmar om allt som snart ska odlads i trädgården- Liskom förra sommaren ska vi vara självförsörjande på potatis, lök, rödbetor, morötter, bönor, örter mm. Årets nya experiment inkluderar kronsärtsskocka och gulbetor.

    SvaraRadera
  2. Jag är med och länkar också:

    http://evamar.blogg.se/2010/january/bok-31-jan.html

    Min senaste gröna insats är att ha med mig tygpåse till affären. Att man inte har börjat med det mycket tidigare. Min nästa insats är att köpa en dasslykta till stugan som man kan veva upp istället för den gamla batteridrivna som inte orkar lysa längre. 1 minuts vevande ger 25 min ljus med LED-lampor. Finns hos AdisGladis om nån annan är intresserad.

    SvaraRadera
  3. en grön bok skulle passa Mamma Mia perfekt. jag arbetar i grön anda både på jobbet och privat är med i Coop som verkligen värnar om miljön,har en dotter som höll ett bedårande tal om ekologi och hållbar utveckling på sin slutkurs
    miamaria_wannmyr@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Mitt gröna liv innebär...

    åka kommunalt
    cykla
    släcka lampor
    äta mkt grönt och närproducerat
    handla på Tradera ;)
    ja...några av de saker vi gör i familjen

    kram.

    SvaraRadera
  5. Är boken på G? Undrar Mamma Mia som vann den?

    SvaraRadera