måndag 11 januari 2010

Utlottning 2 - I elfte timmen

Vinnare av förra veckans utlottning, ett exemplar av boken "Uppdraget Rädda Världen" är Camilla. Och jag tänkte fortsätta mitt "skicka vidare"-projekt genom att hålla ytterligare en utlottning.

Denna vecka är det ett exemplar av dvd-filmen "I elfte timmen" som lottas ut. Eftersom jag har två olika versioner hemma har vinnaren möjlighet att välja om de vill ha den som region 1 (med engelsk, fransk eller spansk textning och packad i miljömärkt pappersfodral) eller som region 2 (med svensk, dansk, finsk, norsk, engelsk, holländsk, italiensk eller spansk textning men i vanligt dvdfodral).

Nästa måndag drar jag en vinnare och du deltar (för egen eller kanske en väns räkning) genom att lämna en kommentar på det här inlägget eller skicka ett mail till mig. Lämna gärna förslag på svåra sopsorteringsfrågor när du ändå är i farten och skriver något.

8 kommentarer:

  1. Tack, så kul att jag vann. Jag ska läsa och lovar att skicka vidare, genom bloggen eller till vänner.

    SvaraRadera
  2. Min kommentar försvann nyss och jag vet inte om den kom fram så jag får försöka igen. Om det kommer dubbla kan du väl radera?

    Önskar mig filmen med svensk text, dvs den ngt mindre miljövänliga, men bättre att förstå innehållet än att bara titta på bilderna, tänker jag.

    Mitt "problem" är att jag irriterar mig över att man inte får slänga all plast i återvinningen. Jag vet hur man SKA sortera men förstår inte varför.

    Och jag länkar så fler hittar hit:

    http://evamar.blogg.se/2010/january/dvd-18-jan.html

    SvaraRadera
  3. Jag deltar gärna!
    Om jag skulle vinna skulle jag önska med finsk text.
    Jag har ingen blogg, men e-mailen är santtu_nyberg@hotmail.com.

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. En bekant till mig tittade på den här filmen och uppmanade i sin blogg att alla måste se den. Det verkade vara meningen att jag hamnade här för jag har vela sett filmen sen dess.
    Vill nog helst ha den med svensk text så jag förstår vad jag tittar på :)
    Mvh Madde

    SvaraRadera
  5. Jag är gärna med och önskar filmen med svensk text om jag vinner.

    Har länkat:
    http://care69.blogspot.com/2010/01/18-jan-vinn-dvd-i-elfte-timmen.html

    SvaraRadera
  6. Åh vilket bra pris! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

    Här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

    Hoppas på tur!
    /jessica

    SvaraRadera
  7. Hej, jag heter Tom och är 18 år och skulle gärna vilja delta i tävlingen då jag är väldigt miljöintresserad!

    Om jag skulle få äran att vinna skulle jag vilja ha med svensk text!

    och för sopsorteringsproblemet så anser jag att vi i dagens avancerade samhälle borde kunna förbränna och återvinna våra sopor genom att ha en brännare/smält-mekanism inbyggd i vår soptunna, det återvunna råmaterialet kan sedan bli till kompakta kuber som kan hämtas upp av sopmyndighet typ en gång i kvartalet. På så sätt sparar in man sopbilarnas bränsleförbränning, samt att fler sopor blir korrekt återvunna när man själv får se processen.

    hyperkotten@gmail.com
    http://rentutsagt.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Jag vill gärna vinna denna. Jag kan tyvärr inte jättemycket om miljö, men på senare tid har jag börjat intressera mig med för vad som händer med vår jord.

    Så filmen skulle verkligen kunna lära mig något. Jag skulle också kunna låna ut den till den värsta miljöboven jag känner, nämligen min svärmor som är ruskigt dålig på sopsortering (dvs sopsorterar inte alls och tänker aldrig på miljön). Jag vill inte klandra henne för det, för jag vet att det handlar om okunskap.

    Jag hade gärna velat vinna den svenska versionen, annars tror jag inte att svärmor skulle förstå ;)

    Mail: malin_the_hmmmm@hotmail.com

    SvaraRadera