måndag 4 januari 2010

Utlottning 1- Uppdraget Rädda Världen


Det finns massor av saker att lära sig för den som vill leva ett miljövänligare liv och det finns mängder med tidningar, böcker, filmer och annat som kan hjälpa dig på vägen. Men vill man göra det miljövänligt så behöver man låna eller införskaffa begagnat...

Inspirerad av Mamma Mimmi bestämde jag mig därför för att hjälpa till att sprida kunskap. Men inte genom att lotta ut något nyproducerat utan genom att helt enkelt skicka vidare...

Denna veckas utlottning är en bok - Uppdraget Rädda Världen.
Den innehåller 105 uppdrag även om ett par är av mer tveksam natur eftersom de inte innebär någon riktig förändring. Den är dock utmärkt för dig som nyss börjat miljötänka eller letar efter roliga saker man kan göra. Boken har haft två ägare än så länge och jag ser gärna att den fortsätter vandra vidare och inte stannar och samlar damm i någons hylla.

Du deltar (för egen eller kanske en väns räkning) genom att lämna en kommentar på det här inlägget eller skicka ett mail till mig. (Ska du ändå skriva något får du gärna passa på och ge mig ditt bästa miljötips på samma gång). Du har den här veckan på dig så måndag nästa vecka drar jag lott om vem som får den.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att man kunde inspirera...hoppas det inte är försent att delta. Jättekul att jag hittade till din nya fina blogg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Jag har just hittat till din blogg och tänkte fortsätta följa den för du verkar ha mycket bra att säga. Jag vill naturligtvis gärna vara med i utlottningen av boken.
    Du får gärna kika in på min miljöjulkalender som jag skrev i december http://camillastankar.blogspot.com/2009/12/miljojulkalender.html

    SvaraRadera