torsdag 4 mars 2010

Utan internet och telefon

Knappt hinner jag inleda mitt köpstopp innan jag plötsligt finner mig utan fungerande telefon och internet. Mitt internetjack bråkar vilket gör att varken hemtelefon eller internet fungerar och det beräknas ta någon vecka innan problemet är åtgärdat.

Min mobil som sedan länge lever på lånad tid åkte dessutom i golvet igår och tappar plötsligt täckningen till och från.

Så nu är jag utlämnad åt folks goda vilja och lånade datorer för en månad framöver. Säkerligen nyttigt att inte fastna framför datorn eller på telefon men otroligt begränsande i vardagen. Utan telefonen blir man ytterst begränsad i vardagen också när dagis och annat kan behöva nå en.

Någon som har några bra tips på hur man smidigt lever en internet och telefonfri tillvaro?

2 kommentarer:

  1. God morgon! Idag skriver jag om din fina blogg som en av mina favoriter! Välkommen in för att "hämta utmärkelsen" och föra den vidare om du har lust. Tack för all klok och givande läsning du ger mig! Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera
  2. Saknar ditt bloggande, hoppas du snart får kontakt med "cyberrymden igen".
    Denna månad handlar klimatpiloternas utmaning om klimatvänlig mat.
    Äntligen, jag som gillar att skriva om mat;)

    Ser fram emot att se dig här på bloggen snart!

    Ha det gott//Eva

    SvaraRadera